PAINTBALL-yrittäjäsivusto

Groupon ja muut kuponkitarjoukset

Suomessa on jo useita eri toimijoita, jotka tarjoavat kuponkitarjouksia. Näitä ovat esimerkiksi: Groupon (entinen Citydeal), Facediili ja Waucher. Useimmat toimijat toimivat ainakin toistaiseksi vain isoimmissa kasvukeskittymissä kuten Helsinki, Turku, Tampere, Oulu, Lahti, Jyväskylä jne.

Toiminta on hyvin samantyyppistä tarjoajasta riippumatta. Palvelu mainostaa asiakkaille tarjouksia, joissa alennus on vähintään -50%, eli asiakkaan kannalta kiinnostava tarjous. Tarjoukset lähetetään asiakkaille sähköpostiviestein sekä muita kanavia käyttäen (riippuen toimijasta, Facediili esim. TV, Waucher lehtimainokset). Yleensä tarjous on -50% normaalihinnasta. Jäljelle jäävä osuus jaetaan 50/50 palvelun tarjoajan ja kuponkitarjouksen tekijän kanssa. Toki muuutkin prosentit voivat olla mahdollisia, mutta tuo on yleisin sopimusmuoto. Kilpailu on kovaa, joten kannattaa yrittää saada itselle paremmat prosentit kuin 50%. Tämän lisäksi yritys joutuu vielä maksamaan loppusummasta alv:n, jolloin yritykselle jäävä osuus on todellisuudessa jonkin verran pienempi kuin 50%.

Markkinointi kuponkitarjouksilla

Kuponkitarjouksia käyttäessä tulee muistaa että tämä on markkinointia eikä myyntikanava. Tätä kautta syntyneellä suoralla myynnillä (myydyt lahjakortit) ei välttämättä saa kuin omat kulut katettua (jos sitäkään). Todellinen myynti kannattaa suunnitella lisämyynnistä (lisäkuulat, lisävarusteet esim. haalarit tms.) ja tulevista myynneistä (kun asiakkaat tulevat pelaamaan uudelleen).

Kuponkitarjoukset on vain yksi monista markkinointikanavista. Yrityksen tulisi saada ensin perusmarkkinointi kuntoon ja tämän jälkeen hiljaisia aikoja voidaan myydä kuponkitarjousten välityksellä. Pelkät kuponkitarjoukset tuskin toimivat yritykselle riittävänä markkinointina.

Tarjoamalla kuponkitarjouksia saa paintball ja yrityksesi näkyvyyttä ison asiakaskunnan keskuudessa. Hyvässä lykyssä osa näistä asiakkaista ostaa tuotteesi suoraan sinulta eikä käytä kuponkitarjousta hyväkseen, jolloin saat koko tuoton itsellesi. Kuponkitarjouksilla kannattaa myydä palvelua sellaiselle ajalle jolloin muutoin olisi hiljaista tai jolloin lisämyynti ei tuota merkittävästi lisähenkilöstökustannuksia.

Muutama esimerkki Sissoksen tekemistä kuponkikampanjoista

Sissos on käyttänyt kuponkitarjouksia vajaa kymmenisen kertaa (09/2012 mennessä). Olemme kokeilleet useita eri kuponkitarjouksia tarjoavia yrityksiä, jotta asiakaspeitto olisi mahdollisimman iso. Osa uutiskirjeen tilaajista on toki eri yrityksillä samoja, mutta osa tilaa kuponkitarjouksia vain yhdeltä tarjoajalta. Tieto paintballista ja pelaamismahdollisuuksista leviää useammille ihmisille, kun tarjouksia on eri kanavissa. Grouponin kautta tarjousten myyntimäärät ovat olleet selkeästi isoimpia. Waucher on meidän näkökulmastamme siitä hyvä, että se mainostaa paikallisessa Metro-lehdessä.

Esimerkki 1: Vuokraustarjous

Tarjosimme vuokrapaketteja -50% arkipäivinä (ti-to välillä). Yleisimmin vuokravarusteemme ovat vuokralla pe-ma välillä (kuten varmasti lähes kaikilla vuokrayrittäjillä), jolloin kalusto on huollettavana arkipäivät. Tällä tarjouksella saimme selkeästi lisää vuokrauksia arkipäiville. Arkivuokraukset lisäsivät vähän työntekijöiden töitä, koska aseet piti puhdistaa entistä nopeammin, jotta ne saatiin taas käyttöön uudelleen. Vuokrahinta kattoi juuri ja juuri lisääntyneet henkilöstökulut. Tarjous sisälsi 100 kuulaa per henkilö ja useimmille ryhmille myimme lisäksi lisäkuulia sekä vuokrasimme maastohaalarit käyttöön ja tästä teimme voittoa. Arkivuokrausten lisääntyminen ei mielestämme vaikuttanut viikonloppuvuokrausten määrään.

Esimerkki 2: Economy-pelitapahtumat

Tarjosimme Economy-pelitapahtumia -50% – -73% arkipäinä. Alennettu hinta kattoi miltei henkilöstökulut, loppuosa meni markkinointikuluihin, ellei peliryhmälle saatu myytyä lainkaan lisätuotteita. Yleisimmin pelitapahtumat ovat perjantaisin tai viikonloppuisin, joten arkipäivien myynti oli meille helppoa. Tämä tarjous toi paljon uusia kokeilijoita, jotka eivät muutoin olisi lajia kokeilleet. Pakettiin kuului vain 100 kuulaa per henkilö, jolloin lisämyyntiä syntyi lisäkuulista, haalareista ja pelikenkien vuokrasta. Tämän tarjouksen ideana meillä oli tuoda sisäpelihalliamme isomman yleisön tietoisuuteen ja tässä mielestämme onnistuimmekin. Naispelaajia oli arviomme mukaan noin 30%-40% pelaajista ja he olivat poikkeuksetta yllättyneitä kuinka kiva laji onkaan. Useimmat ryhmät olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja uskomme että osa ryhmistä tulee pelaamaan uudelleenkin. Peliryhmille jaoimme lisäksi -20% alennuskuponkeja seuraavaa tapahtumaa varten (kuponki voimassa 1kk), mutta näitä kuponkeja palautui meille odotettua vähemmän.

  • Etusivu
  • Blogi
  • Perustietoa
    • Paintball yrityksen perustaminen
    • Asiakasrekisteri (henkilötietolaki)
  • Markkinointi
    • Some-sivustot
    • Facebook-mainonta
    • Hakusana mainonta
    • Nettisivujen optimointi
    • Google maps ja Nokia kartat
    • Pirkanmaa
    • Nettisivut
    • Internet markkinoinnin perusteita
    • Paintball.fi
    • Groupon ja muut kuponkitarjoukset
    • Printtimainonta
    • Tapahtumamarkkinointi
    • Maksutavat ja maksupäätteet
  • Turvallisuus
    • Ikärajat
    • Vakuutukset
    • Viranomaisilmoitukset
  • Vuokraustoiminta
    • Vuokrasopimukset
  • Pelitapahtumat
  • Varusteet
    • Huolto
    • Käyttöohjeet ja räjäytyskuvat
    • PAINEILMA & CO2
      • Paineilmatäyttölaitteen huolto
      • Regulaattorin puhdistus
    • Värikuulat
  • Pelialue
    • PAINTBALL SUOJAVERKOT
    • Pelialueita vuokralle
    • Pelikentän rakentaminen
    • Sup Air kentät
    • Tauko- ja huoltotilat
  • Vinkit
  • Materiaalit

Paintball Sissos Oy

Läntinen teollisuuskatu 26
02920 ESPOO

asiakaspalvelu@sissos.com
puh. +358 9 68 99 89 89
Palvelemme: ma - pe 10.00-18.00
Verkkokauppa 24 h - PAINTBALL VERKKOKAUPPA

Infoa sivustosta
Sivun käyttöehdot
Ota yhteyttä

Copyright © 2021 · Generate Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

  • Etusivu
  • Blogi
  • Perustietoa
    • Paintball yrityksen perustaminen
    • Asiakasrekisteri (henkilötietolaki)
  • Markkinointi
    • Some-sivustot
    • Facebook-mainonta
    • Hakusana mainonta
    • Nettisivujen optimointi
    • Google maps ja Nokia kartat
    • Pirkanmaa
    • Nettisivut
    • Internet markkinoinnin perusteita
    • Paintball.fi
    • Groupon ja muut kuponkitarjoukset
    • Printtimainonta
    • Tapahtumamarkkinointi
    • Maksutavat ja maksupäätteet
  • Turvallisuus
    • Ikärajat
    • Vakuutukset
    • Viranomaisilmoitukset
  • Vuokraustoiminta
    • Vuokrasopimukset
  • Pelitapahtumat
  • Varusteet
    • Huolto
    • Käyttöohjeet ja räjäytyskuvat
    • PAINEILMA & CO2
    • Värikuulat
  • Pelialue
    • PAINTBALL SUOJAVERKOT
    • Pelialueita vuokralle
    • Pelikentän rakentaminen
    • Sup Air kentät
    • Tauko- ja huoltotilat
  • Vinkit
  • Materiaalit